ACADEMICA

Partnerzy

 

 

 

 

        

Bank Spółdzielczy w Kolnie

 

 

 

 

 

 

Liczba gości

133588
Dzisiaj17
Wczoraj74
Ten miesiąc1426
Ogólnie133588


Gry w bibliotece
czwartek, 09 lutego 2017 17:09

Zapraszamy do „próbowania swoich sił na  planszy” w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 15-17. Najmłodszych graczy zapraszamy do Oddziału dla Dzieci, a starszych uczestników do Czytelni.

 

 

 

Czytelnia:

 

Agricola wersja rodzinna
Agricola (wersja rodzinna) stwarza niepowtarzalną okazję, by wprowadzić młodych graczy w świat ekscytujących gier ekonomicznych zaprojektowanych przez Uwe Rosenberga. Stworzona z myślą o rozgrywkach dla jednej do czterech osób, otrzymała nowe, usprawnione zasady, umożliwiające bardziej beztroską i relaksującą rozgrywkę.

Na czym to polega?

Twoim zadaniem jest rozbudowanie gospodarstwa, abyś wraz ze swoją rodziną miał wszystko, czego potrzeba do dostatniego życia.

Na początku twoja malutka drewniana chata ma tylko dwie izby, więc zapewnia schronienie dwóm pierwszym członkom rodziny (rolnikowi i jego żonie). Podczas rozgrywki będziesz dobudowywać kolejne izby do swojej chaty, aby móc powiększyć rodzinę. Im więcej członków liczy twoja rodzina, tym więcej akcji możesz wykonać. Jednak równocześnie potrzebujesz więcej żywności, aby wszystkich wyżywić. Aby ją zdobyć, będziesz uprawiać zboże na polach i hodować zwierzęta. Pomocne w tym celu mogą okazać się niektóre usprawnienia.

Po 14 rundzie gra się kończy, a wygrywa gracz, którego gospodarstwo jest warte najwięcej punktów.

 

Agricola - kultowa gra ekonomiczna, teraz dostępna jest w przystępnej wersji dla całej rodziny.
Buduj własne gospodarstwo: pamiętaj o izbach dla siebie
i swojej rodziny, polach pod uprawy oraz pastwiskach dla swoich stad.
Pracuj w pocie czoła: zarządzaj członkami swojej rodziny, wysyłając ich do pracy na wybranych polach akcji. Zdobywaj zboże, oraj i obsiewaj pola, a nawet zbuduj wiatrak!
Rozwijaj się we wszystkich kierunkach: Znudzony uprawą? Hoduj zwierzęta! Rozwijaj swoje gospodarstwo, z każdą rundą prosperujące coraz lepiej. Agricola w wersji rodzinnej to sposób na wspólne spędzanie czasu niezależnie od tego, czy wygrasz!

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 45 minut

 

 

Boże Igrzysko Magnaci
To nowoczesna gra planszowa dla 2 – 5 graczy, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego.

Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy.

Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni do wielkich czynów. Ale są tam też i ludzie mali, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie się im powierzy… Chyba, że dzięki decyzjom gracza nawet owi mali uczynią dla jego rodu wiele.

Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak, jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie wynikiem sumy działań najpotężniejszych magnackich rodów. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw.

Grającego w MAGNATÓW czeka wiele trudnych dylematów. Najznamienitsi członkowie rodu zapewnią jego familii korzystne ustawy w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Łatwo też zrealizują wolę Monarchy, dzięki nim ród zdobędzie majątki i potęgę. Ale w jaki sposób gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Kto pójdzie zdobywać Inflanty? Czy z braku innych kandydatów, na czele wojsk chroniących kraj przez tureckim najazdem staną Pierzyna, Dziecina i Łacina? Czy starczy determinacji by ruszyć na odsiecz Wiednia? Czy ktoś uratuje Ojczyznę przed zaborami?

No i co pocznie z Kmicicem?

Wiek: 12+
Ilość graczy: 2-5
Czas: 60 minut

 

 


Collection Classique - Tower

Gra dla Stawiających wysokie cele! Wyciągnij klocek z niższego poziomu i połóż go na sam szczyt. Jeśli wieża się nie wywróci, masz szanse na zwycięstwo.

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2+

 

 

Geniusz Go!
Nowy wariant znanej i lubianej gry Geniusz. Naszym celem będzie zebranie zestawu kafelków o różnych kolorach. W tej wersji, gracze znają kolory jedynie kilku odsłoniętych elementów a kolejne dobierane kafelki muszą zostać dobrane kolorem do tych już widocznych, w przeciwnym wypadku gracz nie może zebrać ich do swej puli. Gracze, poza umiejętnością logicznego myślenia i odrobiną szczęścia, będą musieli wykazać się nieprzeciętną pamięcią.

Znakomita gra logiczna dla całej rodziny.

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 20 minut

 

 

Innowacje
Innowacje to gra taktyczna, w której stajesz się przywódcą cywilizacji.

Twoim zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii.

Karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada się na zwiększenie liczby opcji w grze oraz możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę twojego ataku i obrony.

Podczas gry będziesz zbierać te karty w swojej stre?e w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie możesz więc posiadać pięć stosów. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej
jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie.

W grze rozróżniane są dwa rodzaje dogmatów. Dogmat współpracy promuje wszystkich graczy produkujących co najmniej tyle samo zasobów co ty. Dogmat przymusu umożliwia podporządkowanie słabszych (produkujących mniej zasobów) cywilizacji twojej woli.

Aktywuj te dogmaty, aby rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możesz mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, możesz korzystać z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby zwiększają potęgę twojej cywilizacji. Dzięki nim możesz korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy.

Przechytrz rywali i zgromadź wraz ze swoją cywilizacją najbardziej imponujące osiągnięcia na przestrzeni kolejnych wieków rozwoju. Trochę sprytu, dużo rozważnych decyzji i odrobina szczęścia - to niezbędne czynniki na drodze do zwycięstwa w Innowacje.

 

 

Pan tu nie stał Rodzinna gra planszowa
Przenieś się na moment do PRL-u. Podczas gry wysyłać będziesz członków swojej rodziny do sklepów w celu zdobycia deficytowych towarów. Nie będzie to jednak takie łatwe, ponieważ inni gracze również marzą o butach Relax czy magnetofonie szpulowym! Obserwuj, co pojawia się w sklepach, w przemyślany sposób rozdzielaj zadania swojej rodzinie i nie daj się wypchnąć z kolejki!

2-5 graczy
10-110 wiek
30 minut

 

 

Polski biznes w polskich miastach
"Polski biznes w polskich miastach" to gra planszowa, która przenosi graczy w świat biznesu w polskich miastach - dużych i małych. W tym świecie każdy przeżyje wiele emocji związanych z prowadzeniem finansowych operacji podejmowaniem ryzykownych decyzji, zdobywaniem kapitału na rozwój inwestycji, który jest niezbędny, by wygrać walkę z konkurencją. Dodatkowym elementem gry jest katalog miast, w którym gracze mogą się zapoznać z podstawowymi informacjami o 10 największych polskich miastach.

 

 

Story Cubes Kompakt
Rzuć kośćmi i wykorzystaj wylosowane obrazki, aby stworzyć opowieść. Z nieskończoną ilością możliwości, Rory's Story Cubes oferują niezliczone godziny zabawy dla osób w dowolnym wieku.
Zasada jest jedna - nie ma złych skojarzeń.
Opowiadania na dobranoc, improwizacje, mówienie i słuchanie, kreatywne inspirowanie, przełamywanie pierwszych lodów.

Wiek 6+

 

 

Świat 50 gier
"Świat 50 gier" to bogaty i atrakcyjny zestaw gier: planszowych, zręcznościowych i karcianych. Duże zróżnicowanie zasad i charakteru poszczególnych gier sprawi, że zapewnia one znakomitą rozrywkę dla całej rodziny, pozwalając zawsze łatwo znaleźć nowe emocje i wrażenia.

Wiek: 5+

 

 

Wsiąść do Pociągu: Europa
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia.

Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu!
Wsiąść do pociągu: Europa to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka.

Wsiąść do pociągu: Europa to gra prosta i elegancka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, spodoba się też doświadczonym graczom. Niniejszy zestaw zawiera kompletną grę i nie wymaga użycia pierwszej wersji Ticket to Ride.

Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 30-60 minut

 

 

Oddział dla dzieci:

 

 

 

Asteriks i spółka Gra pamięciowa
Gracze zapamiętują obrazki w siedmiu różnych kategoriach (np.. Mieszkańcy wioski Galów, broń czy zwierzęta). Nie jest to jednak takie proste. Na stole cały czas pojawiają się nowe karty, a niektóre są zabierane. Sytuacja zmienia się dynamicznie! Ten, kto wykaże się refleksem i najlepszą pamięcią, wygra grę!
Asteriks i spółka to doskonała gra rodzinna. Świetnie sprawdzi się na imprezie dla dzieci, ale także w czasie spotkania starszych graczy.
Wiek graczy:6+
Liczba graczy:2-8
Czas rozgrywki: 15 minut

 

 

Carcassonne
Usiądź z przyjaciółmi przy stole i wspólnie zacznijcie budować z niewielkich żetonów łąki, twierdze, całe miasta i drogi, rywalizując między sobą o przejęcie kontroli nad co bardziej atrakcyjnymi lokacjami. Sprytne zagranie może pozbawić rywala możliwości ukończenia ogromnego miasta lub pozwoli Ci przejąć kontrolę nad wielką łąką.

Carcassonne zawsze sprawiało imponujące wrażenie przyciągając turystów. Targi, domy oraz ulice uczyniły wspaniałą atrakcję dla przybyłych turystów. Teraz ty masz szansę zbudować własne Carcassonne!!! Gracze budują mury, wieże, zakładają targi i przydzielają poddanych w standardowy sposób.

NAGRODY:
Złoty Medal Targów Games&Toys - Łódź 2011
Zwycięzca Gra Roku 2001 (Niemcy )
Zwycięzca Deutscher SpielePreis 2001 (Niemcy)
Finalista Najlepsza Gra Rodzinna według Games Magazine 2002

 

 

Dobble
W Dobble można grać na klika sposobów. W zasadach można znaleźć pięć mini-gier. Najpopularniejszą jest wersja, w której wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.

Aby utrudnić zabawę symbole na kartach bywają odwrócone i miewają inne rozmiary. Same karty są okrągłe i pełne kolorowych ilustracji roślin, postaci i przedmiotów, a każda z nich jest unikalna i łączy się z innymi kartami jednym i tylko jednym symbolem.

Żadna inna gra nie rozrusza towarzystwa tak jak Dobble. Żadna nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu tych kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy.

Tylko Dobble tłumaczy się w minutę!

Żadna inna gra nie jest tak mała, że można wziąć ją wszędzie i nie ma tak trwałego, metalowego pudełka, które wytrzyma wiele.

Tylko Dobble ma takie wygodne i praktyczne karty. Okrągłe, mocne kartoniki świetnie się sprawdzają w czasie zabawy.

Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku.

Liczba graczy 2-8
Wiek 6+

 

 

Gorący ziemniak Party
Kto z Was potrafi najszybciej myśleć pod presją czasu? Przygotujcie się, bo zaraz to sprawdzicie. W tej grze masz tylko kilka chwil, by wymyślić odpowiedź na pytanie i rzucić Gorącego Ziemniaka przeciwnikowi. Pozbądź się Ziemniaka zanim upłynie czas i się sparzysz. Odpowiadaj szybko, rzucaj celnie, łap dokładnie i nie spadnij na sam dół planszy.

 

 

Koncept Zgadywanki w nietypowej odsłonie
W grze Koncept waszym celem jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy. Ale... pokazujący nie może się odzywać ani nic pokazywać, czy rysować, do dyspozycji ma tylko planszę z różnymi obrazkami i za pomocą znaczników będzie wskazywał te, które będą miały was naprowadzić.

Gracz ma do dyspozycji jeden główny znacznik, którym wyznacza kategorię główną i używając znaczników pomocniczych dookreśla ją wskazując inne skojarzenia. Jeśli potrzebuje może użyć dodatkowych znaczników w innym kolorze, aby pokazywać inne rzeczy, które mogą naprowadzić na trafne skojarzenie.

Koncept jest grą elastyczną i podatną na drobne zmiany i nowinki w zasadach. Zadowolenie graczy jest wartością nadrzędną! W grze mogą się sprawdzić nawet najbardziej szalone pomysły, o ile wszyscy gracze je zrozumieją.

"Spirala, zwierzę, ok, ale znacznik położony pomiędzy kobietą, a mężczyzną?... A, no przecież! Ślimak, bo jest obojnakiem!"

Koncept sprawdzi się w każdym towarzystwie, hasła mają 3 poziomy trudności, więc na najłatwiejszym można grać z dziećmi już od 10 roku życia. Do tego na każdej karcie jest 9 haseł, po 3 z każdego poziomu trudności, więc zawsze mamy wybór, a są one tak ułożone, aby każdy znalazł coś dla siebie.

Zwycięża gracz, lub jeśli gramy drużynowo - gracze, którzy dzięki odgadnięciu największej ilości haseł zgromadzili najwięcej punktów.

Wiek graczy: 10+
Liczba graczy: 4-12+
Czas rozgrywki: 40 minut

 

 

Memory Flagi państw świata
Gra ADAMIGO MEMORY jest doskonałą grą towarzyską dla wszystkich lubiących dobrą zabawę w wesołym klimacie. Rozwija pamięć, uczy koncentracji, zbliża rodzinę i uprzyjemnia wolne chwile. Tym razem młody gracz ma okazję zapoznać się z wyglądem aż 40 flag różnych państw z całego świata.

Wiek graczy: 6+
Liczba graczy: 2-8

 

 

Muminkowe Domino
Łącz kolory i kształty, by stworzyć z kości domina długie linie.
Domino to gra, która zawsze będzie dostarczała emocji!

Gra dla 2-4 graczy, w wieku powyżej lat 4.

 

 

Pentago
Genialnie zakręcona gra logiczna

Gracze na przemian układają na planszy po jednej kuli w swoim kolorze. Wygrywa gracz, który jako pierwszy ułoży 5 swoich kul w jednym rzędzie. Wydaje się łatwe? Tylko pozornie - po każdym ułożeniu kuli gracz obraca jedną z czterech części planszy o 90 stopni!

2 graczy
Wiek: 8-108
15 minut.

 

 

Polska Pytania i odpowiedzi

W tej edukacyjnej grze znajdziesz 2400 ciekawych pytań dotyczących Rzeczypospolitej Polskiej i jej obywateli. Pytania podzielone są na sześć kategorii: historia, kultura, przyroda/technika/nauka, geografia, sport oraz wiedza ogólna. Podczas gry oprócz tego, że będziesz się świetnie bawić, poznasz wiele interesujących informacji o swoim kraju. Abyś mógł zwyciężyć będzie Ci potrzebna nie tylko wiedza, ale również odrobina szczęścia.

 

 

PomySłówka
PomySłówka to gra słowna, symultanicznie rozgrywana, bazująca na wszystkim znanej mechanice wykreślanki. Ta gra to jak “odkrycie koła” na nowo, proste zasady – wymagająca gra.

Skup się, wytęż wzrok i znajdź poszukiwane słowo!
To nie takie łatwe. Komu pierwszemu się uda?
Znalazłeś je? Połóż swoje żetony na planszy.
Wygrywa ten gracz, którego kolor na koniec zdominuje planszę.
Gra, w której trzeba umieć się skupić!
Rozwija słownictwo i zdolności językowe.
Spróbuj także zmierzyć się z grą w języku angielskim lub niemieckim!

Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-4

 

 

Prawda czy fałsz?

Gra z ponad 1000 pytań z różnych dziedzin, została skonstruowana tak, aby zarówno dzieci, nastolatkowie jak i osoby dorosłe mogły spędzać razem czas doskonale bawiąc się i ucząc. Zabawka będzie mówiła szalone zdania, a zadaniem graczy jest odgadnięcie czy są one prawdziwe czy fałszywe. Gracz wybiera swój kolor aby odpowiedzieć. Następnie jeżeli według niego zdanie jest prawdziwe, naciska ZIELONY przycisk, jeżeli jest fałszywe naciska CZERWONY.
Każdy gracz zaczyna grę z pulą 20 punktów. Jeżeli odpowie prawidłowo zdobywa 1 punkt, jeżeli odpowie źle traci 2 punkty.
Gracz z największą liczbą punktów wygrywa.

 

 

Nowości biblioteczne

IBUK LIBRA

Czytak w bibliotece

Polona

Bądź czarną owcą!

Według ostatnich badań Biblioteki Narodowej, 56% Polaków nie czyta książek. My, czytający jesteśmy w mniejszości. Jesteśmy czarnymi owcami i podoba się nam bycie poza stadem!
 
Ty też olej stado i bądź czarną owcą! Czytaj!

książki Online....